ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کاناداReviewed by رایان on May 21Rating: 5.0

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای تورییسنتی کانادا، یکی از کوتاه ترین روش های ورود به این کشور است.

بازدید کننده یا توریست کسی است که به طور قانونی در کاناداست و یا به دنبال این است که برای هدفی موقت (کار، تحصیل یا ملاقات) وارد کانادا شود، ولی شهروند کانادایی یا دارنده اجازه اقامت موقت نیست.

هر بازدید کننده، مگر اینکه معاف باشد، باید برای گرفتن ویزای توریستی کانادا قبل از ورود به فرودگاه اقدام کند و آن را اخذ نماید و در زمان رسیدن به فرودگاه ورودی (POE)، باید دارای ویزای توریستی کانادا باشد.

درخواست ویزای توریستی کانادا شامل دو مرحله است:

مرحله اول:  فرد خارجی باید از اداره ی مسئول ویزای کانادا در کشور خود، تقاضای ویزای توریستی کانادا کند. به طور همزمان، ممکن است متقاضی ملزم به مصاحبه دادن و بیان کردن هدف خود از بازدید باشد و اینکه متقاضی باید نشان دهد چقدر مایل است که کانادا را بعد از اتمام مهلت ویزا ترک کند.

مرحله دوم: ویزای بازدید یا توریستی می تواند یک یا چند منظوره باشد. ویزاهای یک منظوره ممکن است تا ۶ ماه قبل از تاریخ  سفر صادر شود. حداکثر زمان اعتبار ویزاهای بازدید چند منظوره تا ۵ سال یا یک ماه قبل از تاریخ انقضای گذر نامه است. بازرسین POE به متقاضیان ویزای بازدید یا توریستی به مدت ۶ ماه اجازه ی ماندن در کانادا را می دهند.

فرد خارجی که از قبل ویزای مهاجرتی اش در پروسه باشد نیز می تواند برای ویزای توریستی کانادا اقدام نماید.

اطلاعاتی برای شهروندان کشورهای خاص

شهروندان بعضی از کشورهای جهان از جمله ایران برای گرفتن ویزای اقامت موقت، ویزای تحصیل یا کار باید به طور حضوری برای گرفتن اثر انگشت و عکس ( اطلاعات بیومتریک) اقدام کنند.

CIC  در سپتامبر ۲۰۱۳، گرفتن این اطلاعات را به طور اجباری از این متقاضیان آغاز کرد. در دسامبر ۲۰۱۳، اطلاعات بیومتریک برای تمام متقاضیان اقامت موقت با تابعیت بعضی از کشورها، از جمله ایران، اجباری شد.

مشاورین مهاجرتی ویستا به کسانی که در جستجوی اخذ ویزای توریستی کانادا هستند کمک می کنند تا مراحل درخواست و اخذ این ویزا را با موفقیت بگذرانند.

 

https://mohajeranweb.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.