مهاجرت به استرالیا با ویزای کاری

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری

مهاجرت به استرالیا از طریق کار:

کشور استرالیا با سیاست جذب نیروی کار متخصص وماهر شرایط رو برای متقاضیان هموارکرده .دریافت اقامت از طریق کار و حرفه یکی از محبوب ترین روش مهاجرت به استرالیا بین ایرانیان می باشد. ویزاهای مربوط به مهاجرت کاری شامل ویزای ۱۸۹-۱۹۰-۴۸۹ می باشد .در ابتدا متقاضی باید دارای شغلی باشد که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود دارد.
سیستم گزینش متقاضیان براساس امتیاز است که حداقل امتیاز برای دریافت ویزا ۶۰ می باشد.نحوه ی محاسبه امتیاز براساس پارامترهای گوناگونی نظیر سن , مدرک زبان , مدرک تحصیلی , سوابق کاری خارج از استرالیا , امتیاز همسر , اسپانسرشیپ ایالتی , آزمون ناتی و تحصیل در استرالیا می باشد.

سن :

اولین شرط برای اقدام به مهاجرت کاری داشتن حداکثر ۴۵ سال سن میباشد و حداکثر امتیاز به افراد بین ۲۵ تا ۳۳ سال میرسد. جدول امتیاز بندی سن به شرح زیر می باشد.
۱۸ تا ۲۵ سال – ۲۵ امتیاز
۲۵ تا ۳۳ سال – ۳۰ امتیاز
۳۳ تا ۴۰ سال – ۲۵ امتیاز
۴۰ تا ۴۵ سال – ۱۵ امتیاز

مدرک زبان :

دارا بودن حداقل نمره آیلتس ۶ در تمامی مهارت ها و کسب حداقل نمره ۷ در امتحان آیلتس برای مهاجرت به استرالیا ۱۰ امتیاز و حداقل نمره ۸ در تمامی مهارت ها در این امتحان، ۲۰ امتیاز به امتیازات متقاضی می افزاید.همچنین شخص با دارا بودن دیگر مدارک زبان مانند پی تی ای و تافل و… می تواند با مراجعه به اداره مهاجرت استرالیا اقدام نمایید.

مدرک تحصیلی :

دارا بودن مدرک فوق دیپلک ۱۰ امتیاز، کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۵ امتیاز و دکترا ۲۰ امتیاز برای متقاضیان امتیاز کسب خواهد کرد.
شخص متقاضی باید دارای تحصیلات مرتبط به شغلش باشد زیرا امکان اقدام برای ویزای مهارت استرالیا بدون داشتن تحصیلات مرتبط وجود ندارد. تنها یک استثنا برای رشته کامپیوتر وجود دارد که با شرایطی امکان جایگزینی سابقه کار با مدرک تحصیلی برای آن وجود دارد.
توجه داشته باشید که شیوه محاسبه و ارزشیابی مدارک متقاضیان ایرانی براساس توصیه وزارت آموزش استرالیا صورت می گیر و این وزارتخانه، موسسات آموزش و دانشگاه ها داخل ایران را به دو دسته ی درجه اول و درجه دوم تقسیم کرده است.
نحوه یمحاسبه امتیاز به این صورت می باشد که اگر دانشگاه درجه اول باشد ارزش مدرک مطابق با ارزش مدارک اخذ شده در دانشگاههای استرالیا می باشد.
به عنوان مثال ، در این درجه بندی دانشگاه آزاد تهران جزء دانشگاه های درجه اول می باشد در نتیجه متقاضی که دارای مدرک از این دانشگاه می باشد امتیاز کامل مدرک کارشناسی را کسب می کند..
و همچنین مدارکی که از دانشگاه های درجه دوم اخذ شده باشد ارزش پایین تری دارند به عنوان مثال مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد قزوین امتیازی معادل فوق دیپلم کسب می کند.
سابقه کاری در خارج از استرالیا:
طبق جدول زیر در صورت داشتن سابقه ی کاری مرتبط با رشته ی تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا تا ۱۵ امتیاز به متقاضیات کمک می شود.
سابقه کار در ۱۰ سال قبل از اقدام:
حداقل ۳ سال – ۵ امتیاز
حداقل ۵ سال -۱۰ امتیاز
حداقل ۸ سال -۱۵ امتیاز

برای تایید سوابق کار نیازی به لیست سوابق بیمه نمی باشد ،ارائه مدارکی مانند فیش حقوقی ،گواهی اشتغال به کار،قرارداد و… برای کسب امتیاز مورد تایید می باشد.
مهاجرت به استرالیا برای برخی مشاغل مانند حسابداران و مهندسین بدون سابقه کار نیز امکانپذیر می باشد اما به شرط آنکه جمع امتیازات دریافتی به حد نصاب رسیده باشد همچنین امکان جبران کمبود امتیازسابقه کار از طریق سایر فاکتور ها مانند امتیاز همسر، نمره زبان و.. نیز برای این دسته از مشاغل وجود دارد.
این درصورتی است که متقاضیات مهاجرت به استرالیا از طریق مشاغلی مانند تکنسین عمران و برق کار حتی با اخذ امتیاز مطلوب بدون سابقه کاری مرتبط امکان مهاجرت ندارند.

امتیاز همسر:

یکی دیگر از راه های کسب امتیاز برای مهاجرت از طریق مشاغل این است که همسر شخص متقاضی دارای یکی از مشاغل موجود در لیست MLTSSL باشد و همچنین حداقل نمره ۶ مهارتهای آیلتس را کسب نمایید، ۵ امتیاز به مجموع امتیازات متقاضی تعلق می گیرد.
اسپانسرشیپ ایالتی:
برای ویزاهای مهارت ۱۹۰ و ۴۸۹، اخذ اسپانسرشیپ ایالتی به ترتیب ۵ و ۱۰ امتیاز به متقاضی کمک خواهند کرد.

برچسب ها: ویزاهای مهارت ۱۹۰, ویزای 489

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.