مهاجرت به سوئد

تحصیل در سوئد

سوئد کشوری واقع در سمت شمال اروپا است که پایتخت آن استکلهم است . کشور سوئد دارای آب و هوای بسیار سردی است.

در ادامه این مطلب به بررسی وضعیت تحصیلی در کشور سوئد میپردازیم.

موسسه مهاجرتی ویستا آماده ارائه مشاوره تحصیلی به شما در زمینه مهاجرت به کشور سوئد میباشد.

در سال های متوالی بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ کشور سوئد مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفت ، به این خاطر که هزینه های دانشگاه ها در این سالها رایگان و یا با هزینه های کم مقدور بود.

منتها  در سال ۲۰۱۱ قوانین مهاجرتی مربوط به کشورسوئد تغییرات بسیاری پیدا کرد. چرا که از ۲۰۱۱ به بعد تحصیل در دانشگاه های سوئد نیازمند پرداخت هزینه شد. حدود این هزینه ها ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو در سال میباشد.

تحصیل مقطع لیسانس در سوئد

تحصیل در این مقطع به دو صورت زبان انگلیسی و زبان سوئدی ارائه میگردد. متقاضیان برای اخذ پذیرش در دانشگاه های سوئد الزاما باید مدرک زبان انگلیسی و یا سوئدی به دانشگاه ارائه کنند. دوره تحصیل در مقطع لیسانس ۴ سال به طول می انجامد.

در مقطع لیسانس دانشجویان در کشور سوئد حدود ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

تحصیل مقطع فوق لیسانس در سوئد

دانشگاه های سوئد در این مقطع همچون مقطع لیسانس به زبان سوئدی یا انگلیسی ارائه میشود. دانشجویان لزوما در زمان اخذ پذیرش دانشگاهی ، مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی را ارائه می نمایند. دوره تحصیل در دانشگاه های سوئد در مقطع فوق لیسانس ۲ سال به طول می انجامد.

دانشجویان در این مقطع حدود ۲۰ ساعت در هفته حق کار دارند. که از این طریق میتوانند بیشتر هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

تحصیل مقطع دکترا در سوئد

تحصیل در دانشگاه های سوئد به دو صورت بورسیه و یا پرداخت هزینه توسط اشخاص دانشجو ارائه میگردد. با این حال اخذ بورسیه از دانشگاه های سوئد دارای شرایطی است که به مراتب کار سختی است.

داشتن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر ، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان ، مکاتبه با استاد راهنما جهت پشتیبانی از تز دکترا ، و در نهایت داشتن مقالات بین المللی و یا تالیف کتاب ، از جمله مدارک و شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی میباشد.

دانشجویان دکترا میتوانند حدود ۳۰ ساعت در هفته کار کنند و بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت هزینه دریافت کنند.

هزینه های زندگی در سوئد

در کشور سوئد مالیات بسیار بالایی از افراد اخذ میشود. به عبارتی هزینه های زندگی در این کشور به مراتب بیشتر از کشور های دیگر میباشد. این هزینه شامل مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و …. میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی ویستا تماس بگیرید یا به صفحه تماس با ما رفته و یا فرم ارزیابی امتیاز مهاجرت را برای ما تکمیل کنید.
mohajeranweb.com

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.