مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک

جمعیت پنج میلیون نفری

  • جمعیت دانمارک به سختی به بیش از ۵،۴ میلیون نفر می رسد. ۸۵ درصد از این جمعیت در شهرها زندگی می کنند. تقریبا ۱،۶ میلیون نفر در پایتخت آن کپنهاگ و حوزه کپنهاگ بزرگ زندگی می کنند. دومین شهر بزرگ دانمارک آرهوس (Århus) با جمعیتی در حدود۳۰۰۰۰۰ نفر می باشد. زبان رایج در سراسر کشور دانمارکی است. تقریبا ۵ درصد از کل جمعیت دانمارک یعنی حدود ۲۷۰۰۰۰ نفر خارجی هستند – که شامل مردم کشورهای شمال اروپا، اروپای مرکزی، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا و آسیای جنوبی می شوند.کپنهاک پایتخت دانمارک بزرگترین شهر کشور بوده و در شیلند قرار دارد. دانمارک فاقد کوهستان است و ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا به ۱۷۳ متر می رسد. بخش اعظم خاک کشور دانمارک را زمین های کشاورزی تشکیل می دهند.دانمارک دارای یک شبکه گسترده جاده ای و خطوط آهن است. کشتی ها نیز امکان تردد بین بیشتر جزایر را فراهم می آورند. یکسری پل ها، بخش های یولند، فیون و شیلند را به یکدیگر وصل می کند. یک پل دیگر نیز کپنهاگ و شهر مالمو (Malmö) در سوئد را به هم وصل می کند.

    سرزمین دوچرخه سواران

    دانمارک یکی از کشورهایی است که در جهان دارای بیشترین تعداد دوچرخه سوار می باشد. در ساعات شلوغی ترافیک شهر، تعداد زیادی دوچرخه سوار- والدینی که فرزندان خود را حمل می کنند – را در راه منزل یا محل کار، مهدکودک و کودکستان مشاهده خواهید نمود.

 

ورود واقامت در دانمارک(کشور های اسکاندیناوی- بدون نیاز به گذرنامه)

اگر یکی از اتباع نروژ، سوئد، فنلاند یا ایسلند باشید، می توانید آزادانه وارد دانمارک شده و تا هر وقت که تمایل داشته باشید در اینجا اقامت کنید. این امکان به دلیل موافقت نامه خاصی است که بین کشورهای شمال اروپا به امضا رسیده است.

  • موافقتنامه شنگن

    اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا عضو موافقتنامه شنگن* هستند. شهروندانی که در کشورهای شنگن زندگی می کنند می توانند آزادانه و بدون هیچ گونه کنترل مرزی، آزادانه بین این کشورها سفر نمایند.

  • الحاق خانواده(همسر، شریک زندگی قانونی و فرزندان)
    اگر در دانمارک سکونت ثابت داشته باشید، در صورتی که شرایط خاصی را که در «قانون اتباع خارجی دانمارک» بیان شده برآورده نمایید، می توانید خانواده خود را نیز به خود ملحق کنید. می توانید همسر، شریک قانونی یا فرزندان زیر ۱۵ سال را به خود ملحق نمایید. این را به عنوان پیوستن به خانواده می شناسند و نیازمند برآورده شدن چند شرط می باشد. در موارد خاص و هر جایی که به مصلحت فرزندان دانسته شود، فرزندان بالای ۱۵ سال نیز امکان کسب اجازه ملحق شدن به خانواده خود را پیدا می کنند.

هزینه تحصیلات چقدر است؟

شهرداری هزینه تحصیل دانمارکی شما را پرداخت می نماید. شهرداری شما ممکن است برای شرکت در کلاس تقاضای شهریه نماید. با این حال اگر زبان دانمارکی به عنوان بخشی از برنامه مقدماتی به شما تدریس شود، شهریه شامل شما نخواهد شد. در این مورد شهرداری درخواست شهریه نخواهد نمود.

آموزش زبان دانمارکی و سایر دوره های اجتماعی معمولی شرکت نمایید.تصمیم گیری در مورد این که آیا تحت پوشش «قانون اتباع خارجی دانمارک» قرار بگیرید و در نتیجه واجد شرایط برنامه مقدماتی و قرارداد جذب در جامعه شوید، بر عهده «خدمات اتباع خارجی» می باشد.

قرارداد جذب در جامعه- یک توافقنامه اجباری

قرارداد جذب در جامعه یک توافقنامه اجباری بین شما و شهرداری شما می باشد. به همین دلیل باید همراه با هم آن را تدوین نمایید. این قرارداد حاوی طرحی برای سه سال اول زندگی شما در دانمارک است. به همین دلیل نیز برای شما به عنوان یک شهروند جدید بسیار اهمیت دارد.قرارداد باید محتوی برنامه مقدماتی شما را مشخص کند. به عنوان مثال میتوان از سطح برنامه تحصیل دانمارکی، فعالیت هایی که برای آغاز تحصیل یا کار به آن نیاز دارید، نام برد. هدف این قرارداد این است که شما را هر چه سریع تر به بخش فعالی از جامعه دانمارک تبدیل نماید و تضمین کند که می توانید زندگی خود را تامین کنید.

برنامه جذب در جامعه که شامل برنامه تحصیل دانمارکی می شود، رایگان است ولی حداکثر سه سال ادامه می یابد.

کمک مالی مقدماتی
اگر تحت برنامه مقدماتی قرارگیرید و نتوانید بلافاصله شغلی پیدا کنید یا همسری نداشته باشید که زندگی شما را تامین کند، آن گاه مشمول دریافت کمکهای مالی خاصی می شوید. این کمک مالی، کمک مالی مقدماتی نامیده می شود. برای مطالبه کمک مالی مقدماتی، باید در فعالیت های برنامه مقدماتی شرکت کنید و برای رفتن به بازار کار آماده باشید. آماده بودن برای رفتن به بازار کار، یعنی فعالانه در جستجوی کار باشید و در صورتی که کاری به شما پیشنهاد شد آن را قبول نمایید. در غیر این صورت شهرداری می تواند کمک مالی مقدماتی شما را متوقف کند.
mohajeranweb.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.