دانشگاه های برتر کانادا

۵ دانشگاه برتر کانادا

۱. دانشگاه تورنتو

در ابتدا توسط کلیسای انگلستان کنترل شده است، اولین دانشگاهی که در مستعمره “بالا کانادا” تاسیس شده است، به عنوان یک سیستم دانشگاهی، بسیار شبیه به دانشگاه معتبر انگلستان است. ۱۲ کالج همه تاریخی هستند و ویژگی های مختلف دارند.این دانشگاه , دانشگاه برتر کانادا می باشد.

دانشگاه تورنتو (UofT)   پیشگام بسیاری از دستاوردها به نام خود می باشد، از جمله اولین چاپخانه دانشگاهی چاپ و نشر، اولین دانشکده علوم جنگل در کشور، و تبدیل شدن به اولین دانشگاه در کانادا برای رسیدن به بیش از C $ 1 میلیارد دلار در وقف.

جنبش های فعال دانشگاهی، از جمله دانشکده منتخب ادبیات و نظریه ارتباطات تورنتو، نظریه تکمیل NP در علوم رایانه و تحقیق در زمینه درمان سلول های بنیادی آغاز شده است.

محوطه دانشگاه مرکز UofT شامل چندین ساختمان تاریخی و حیاط است که به بازدیدکنندگان اروپایی را با دیدن معماری  آمریکای شمالی  تحت تاثیر قرار می دهد.

بیش از ۷۰۰ مدرک کارشناسی و ۲۰۰ مدرک فوق لیسانس ارائه شده است و دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه پزشکی است.

این دانشگاه دانشجویان منحصر به فرد زیادی دارند – بیش از ۶۸،۰۰۰ دانش آموز تمام وقت، که حدود ۱۶ درصد آنها بین المللی هستند.

فارغ التحصیلان برجسته شامل پنج نخست وزیر کانادا و نویسندگان مایکل اونداکت و مارگارت اتوود هستند. در مجموع ۱۰ برنده جایزه نوبل به نوعی با UofT مرتبط هستند.

۲. دانشگاه برتر کانادا بریتیش کلمبیا

قدیمی ترین دانشگاه در استان، دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و یکی از رقابتی ترین دانشگاهها در کانادا است.

دو دانشگاه وجود دارد، یکی در ونکوور و یکی در Kelowna. محوطه اصلی در ونکوور نزدیک ساحل است و دارای منظره ای از کوه های ساحلی شمالی است. تعدادی از باغهای گیاه شناسی و یادبود در محوطه دانشگاه و همچنین یک مرکز هنری مشهور وجود دارد.

(UBC) به تعدادی از دانشجویان بورسیه می دهد از جمله دانشجویان کشورهای جنگ زده .هفت جایزه نوبل و همچنین ۶۹ دانشمند رودز و ۶۵ مدال المپیک را از آن خود کرده است

بزرگترین cyclotron در جهان – یک نوع شتاب دهنده ذرات – در UBC در TRIUMF، آزمایشگاه ملی کشور برای فیزیک ذرات و هسته ای قرار گرفته است.

دانش آموزان و محققان در ۱۲ دانشکده در دانشگاه ونکوور و ۷ دانشگاه دیگر در دانشگاه Kelowna سازماندهی شده اند. UBC یک برنامه کارشناسی مشترک ویژه با Science Po – موسسه عالی آموزشی در پاریس ارائه می دهد.

در مجموع، بیش از ۵۰،۰۰۰ دانشجوی تمام وقت در UBC ثبت نام می کنند و یک چهارم از آنها بین المللی هستند.این دانشگاه جزو دانشگاه برتر کانادا می باشد.

سه تن از نخست وزیران کانادا در UBC تحصیل کرده اند، از جمله جاستین Trudeau، نخست وزیر فعلی، که با مدرک لیسانس از مدرک تحصیلی فارغ التحصیل شد.

۳. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل تنها نهاد کانادایی است که در مجمع جهانی رهبران دانشگاهی انجمن جهانی، که رهبران ۲۶ دانشگاه برتر جهان را تشکیل می دهد، نمایندگی می کند.

این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ تأسیس شد و محوطه اصلی در پایه Mount Royal در مرکز شهر مونترال تاسیس شده است. بیشتر ساختمان های دانشگاهی در یک پردیس مانند پارک هستند، که در آن بسیاری از دانشجویان سال اول نیز زندگی می کنند.

تمام ساختمان های اصلی با استفاده از سنگ آهک خاکستری محلی ساخته شده و به محوطه پردازی زیبایی شناسی قابل توجهی می رسند.

در سال ۱۸۲۹، مک گیل اولین دانشکده پزشکی کشور را تأسیس کرد و تا به امروز نمره های دانشگاه به ویژه در رتبه بندی جهانی برای افراد بالینی است.

این دانشگاه بیش از ۳۰۰ دانشجوی و به بیش از ۴۰،۰۰۰ دانش آموز از ۱۵۰ کشور مختلف  تحصیلات عالی ارائه می دهد. به این ترتیب  به عنوان یکی از موسسات متنوع بین المللی کانادا معرفی می شود.این دانشگاه جزو دانشگاه برتر کانادا می باشد.

لئونارد کوهن خواننده و ترانه سرا و بازیگر ویلیام شاتنر فارغ التحصیلان مک گیل هستند.

ورود دانش آموزان دارای نمرات متوسط  به این دانشگاه ​​بالاتر از هر دانشگاه دیگری در کشور است.

۴. دانشگاه مکمستر

دانشگاه مکمستر در همیلتون، انتاریو با محوطه اصلی واقع در ۱۲۱ هکتار زمین در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی هامیلتون واقع شده است.

این دانشگاه پس از ویلیام مکمستر، سناتور کانادا و بانکدار برجسته ای که ۹۰۰۰۰۰ دلار به تاسیس موسسه اهدا کرد، نامگذاری شده است.

دانشکده پزشکی مک مستر به خوبی مشهور است،  این دانشگاه تاکید زیادی بر تحقیقاتی دارد که هدف آن برخی از نیازهای فوری در جامعه ، به ویژه در زمینه علوم بهداشتی می باشد . این شامل  تحقیقات از موسسه تحقیقات سلول های بنیادی و سرطان نیز می باشد که سطوح پوست انسان را به سلول های خونی تبدیل می کند که می تواند کمبود اهداکنندگان خون را کاهش دهد  .

دانش آموزان و اعضای هیئت علمی از بیش از ۹۰ کشور دنیا می آیند و دانشگاه دارای ۷۰ قرارداد تبادل بین المللی با دانشگاه های سراسر جهان است.و به همین دلیل ج

۵ . دانشگاه مونترال

تنها دانشگاه فرانکفون در رده پنجم، دانشگاه مونترال دومین دانشگاه بزرگ کشور است که تعداد دانش آموزان آن بیش از ۳۷۰۰۰ دانشجو است.یک چهارم دانش آموزان بین المللی هستند و جز دانشگاه برتر کانادا می باشد

محوطه دانشگاه مونترال در شیب Mount Royal قرار دارد. و در سبک هنری دکو در قرن بیستم ساخته شده است.

هفتاد و چهار درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ثبت نام کرده اند.

تیم های ورزش های تفریحی دانشگاه بسیار محبوب هستند – تیم ها به عنوان Carabins شناخته شده و در بدمینتون، فوتبال و هاکی کانادا، در میان دیگر ورزش ها رقابت دارند.

بسیاری از رهبران دارای کسب و کار مشهوردر جهان، فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند، از جمله مدیر اجرایی شرکت فناوری متحده. فارغ التحصیلان مشهوری در تاریخچه این دانشگاه برای کمک به پژوهش های علمی، از جمله نوآوری های در انرژی هسته ای، ادراک بصری و رمزنگاری کوانتومی ذکر شده اند.

ده مقام برتر کبک، و بسیاری از مقامات دولتی دیگر که در مونترال تحصیل کرده اند از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.این دانشگاه جزو دانشگاه برتر کانادا می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا با موسسه مهاجرتی ویستا تماس حاصل فرمایید یا در پایین صفحه پیغام بگذارید.
mohajeranweb.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.